"מכרתם את העיר": חוק טבריה אושר בוועדת הפנים

איתי גדסי 5 Comment on "מכרתם את העיר": חוק טבריה אושר בוועדת הפנים

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של עמית הלוי במסגרתה תוסר מגבלת ההתמודדות לתפקיד ראש העיר ליו"ר ועדה קרואה שהצליח בתפקידו להבריא את העיר." מתמודדים לראשות עיריית טבריה קראו לעבר חברי הכנסת: "מכרתם את העיר טבריה"

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של עמית הלוי – הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון – הזכות להיבחר), התשפ"ג. שבעה חברי כנסת הצביעו בעד: עמית הלוי, יעקב אשר, צבי סוכות, לימור סון הר מלך, אושר שקלים, ששון גואטה וארז מלול, וחמישה נגד: יוראי להב הרצנו, נאור שירי, זאב אלקין, יוליה מלינובסקי ואלון שוסטר.

הצעת החוק מבקשת לבטל את ההוראה בחוק הקובעת כי ראש ועדה קרואה, אשר מונה על ידי שר הפנים, יידרש לתקופת צינון של קדנציה אחת לפני שיתמודד בבחירות באותה רשות בה כיהן. לדברי ח"כ עמית הלוי יוזם הצעת החוק, הרציונל העומד בבסיס הצעת החוק הוא הסרת המגבלה שהטילה הכנסת ב-2008 וצמצמה את הזכות של תושבי רשויות שבהן יש ראש מועצה ממונה לבחור את המועמד המתאים ביותר בעיניהם. על מנת להתמודד עם הקשיים שהועלו בדיון הקודם, ח"כ הלוי הציע להחיל תקופת צינון של 90 ימים ולקבוע כי רק ראש ועדה ממונה שהצליח לעמוד במדדי תוכנית ההבראה יוכל להתמודד בבחירות (הצעתו לא נכללה בנוסח שהובא להצבעה).

עם סיום ההצבעה התפתחה באולם הוועדה מהומה כאשר המתמודדים לראשות עיריית טבריה שנכחו בדיון קראו לחברי הכנסת: "מכרתם את העיר טבריה. נבוא איתכם חשבון בבחירות הקרובות".

עו"ד רון אלמוג, ממשרד הפנים, הציג את העמדה המשפטית של משרדו ואמר כי הייעוץ המשפטי הצביע על קשיים משמעותיים בהצעת החוק מבחינת תקופת הצינון של ראש הוועדה הקרואה ותחילתו המידית של החוק והוסיף כי "אותם קשיים שגרמו לוועדה לחוקק את החוק בשנת 2008 טובים גם היום", אמר עו"ד אלמוג. אתי אברג, ראש תחום בחירות במשרד הפנים, עדכנה כי משרד הפנים משאיר את ההכרעה למחוקק.

חברי הכנסת מהאופוזיציה טענו כי מדובר בפעם ראשונה שאין לרגולטור עמדה מקצועית ועניינית. עו"ד תומר רוזנר, יועמ"ש ועדת הפנים והגנת הסביבה ענה כי "הוצגה לנו כאן עמדה משפטית שבעיני חד משמעית ואפילו יותר מרחיקת לכת מהעמדה שלי. זה מוזר שאין עמדה של הדרג המקצועי וגם לא של הדרג הנבחר, אך בהינתן העובדה שהוצגה לנו פה עמדה משפטית, כנראה שזה מה שהביא את הנבחרים לא לגבש עמדה".

עו"ד רוזנר חזר על עמדת הייעוץ המשפטי שהוצגה כבר בדיון הקודם ואמר כי במקרה הנדון בהצעת החוק יש שיקולים לכאן ולכאן – מצד אחד להרחיב את הזכות לבחור ולהיבחר ומצד שני לדאוג למקצועיות של הוועדה הקרואה – חשש מהצנחה של השלטון המקומי ובהיבט שני של היתרון היחסי שניתן ליו"ר ולחברי הוועדה הקרואה על פני מתמודדים אחרים. הכנסת יכולה להכריע בשיקולים האלה. אנחנו הצבענו על שני קשיים וכל אחד עומד בפני עצמו – הקושי של האלמנט הפרסונלי, והקושי השני הוא שיריית הפתיחה של מערכת הבחירות כבר נורתה ולכן מדובר בתיקון שמשנה את כללי המשחק תוך כדי משחק. ההצטברות של שני אלה יוצרת קושי משפטי, והפתרון הוא לא להחיל את החוק במערכת הבחירות הקרובה".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אני עם הליכוד סיימתי הכל נהיה מגעיל ומלא שקרים התושבים לא רוצים תפסיקו להכניס שהתושבים רוצים גמרתם על העיר הזו מכל קצה וקצה פשוט בושה

  2. 4

    משנים חוקים לפי אינטרסים של הוועדה זה לא חוקי

  3. 2

    שבוע טוב ומבורך…מי יבחר בו …מה הוא עשה בטבריה טוב ? כלום.. 1 העלה את כל המיסים 2 דפק את כל העסקים בטבריה 3 ביטל ,מעל 500 חניות לרכבים…מה עשה שיפץ את הכבישים שהתקציב קיים . עיר שלא הליחפו לה כבישים 50שנה ..מה עשה בעיר ממה שבאמת חשוב כלום וגם לא יעשה כלום…אני תושב העיר ואני עד לכך שהוא ילך הבית..הוא לא מכיר את העיר בחיים שלא לא הסתובב בעיר ולא התעניין אותו העיר ..לך הבית חבר אתה לא שייך..גם הממשלה לא תעזור לך.